Hindamiskriteeriumid ja õpiväljundid
Õppekava, mooduli ja õppeaine eesmärgid on määratletud õpiväljunditena. Väljundipõhine õpe lähtub õppijast ning erinevalt sisendipõhisest õppest, kus rõhk on õpetamisel ja õppesisul, on väljundipõhises õppes keskne roll üliõpilase eesmärgistatud õppimisel.
Õpiväljundid on teadmised, oskused ja hoiakud, mille üliõpilane on õppimise käigus omandanud ning mille olemasolu ja saavutatuse taset on võimalik tõendada ja hinnata. Õpiväljundid on kirjeldatud miinimumtasemel, mis on vajalik õppekava, mooduli või õppeaine läbimiseks. Et eristada õpiväljundite saavutamist miinimumi ületaval tasemel, kasutatakse hindamist.
Õpiväljundite hindamine on õppeprotsessi lahutamatu osa, mille käigus antakse kindlate hindamiskriteeriumide alusel hinnang õppija teadmiste ja oskuste omandatuse taseme kohta, juhindudes õppekavas kirjeldatud õpiväljunditest. Hindamismeetodid ja -kriteeriumid on kirjeldatud aineprogrammis.
Palun tutvu kohe kursuse alguses õppeaine õpiväljundite ja hindamiskriteeriumidega, sest see aitab paremini mõista, millele õppimisel rohkem tähelepanu pöörata ja mida õppejõud hindamisel arvestab. Kui Sulle jääb õpiväljundite ja hindamiskriteeriumite sisu segaseks, siis palun pöördu selgituste ja täpsustuste saamiseks otse õppejõu poole.